FINANSKRISEN: MEDIA-BUBBLA

Äntligen, efter 5 år av nyhetstorka verkar det hända... Hur många gånger har man inte läst att bostadsmarknaden har "tvärnittat" eller att  "Marknaden kommer att RASA med 30%"? Och man har väntat i två år på att det skulle bli verklighet... Och nu händer det... inte riktigt än, men vi är på väg... Och då jubblar Media.
Media har ett syfte: Tjäna pengar, men flera medel: Skrämma en, göra en förbannad, eller dra en ner i andras misär, elände, snusk och olycka.
Och vi verkar gilla det!
Om jag hade mer karaktär och visshet skulle jag köra en Media-detox... Inga nättidningar på 90 dagar, inga nyhetsrapporteringar, inga löppsedlar. Och jag skulle klara mig utmärkt... För, vad tjänar jag på att låta mig skrämmas, om finanskrisen ändå skall drabbar mig, då lär jag lägga märke på det... Det kommer att kännas, med jag har i alla fall sparat en massa oro i väntan... och det roligaste i detta är att det förmodligen inte ens kommer att inträffa!
Tyvärr klarar jag inte det, Media är min knark, nu när de har lyckats skrämma mig behöver jag återkomma ständigt till dem i väntan på den goda nyheten: "NU VÄNDER DET UPPÅT!"... Men det är lika mycket skitsnack det som allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0